Support Inloggen

Customer Case : Van de Velde Bouwmateralen

Steengoede bedrijfssoftware bij Van de Velde Bouwmaterialen


'Bouwmaterialen Van de Velde & Zonen' is a leading company in the building material sector. 'Van de Velde & Zonen' wanted to get rid of their outdated DOS application (application with the blue & white letters) and searched for an all-in-one business application that integrates all business processes. Accomodata implemented Odoo Enterprise broadly with several custom-made distribution modules.


'Bouwmaterialen Van de Velde' provides construction materials along with advice and great service for more than 60 years. William Van de Velde, Isabelle Van de Velde, Peter Van de Velde, Charlotte Van de Velde, Cedric Van de Velde, Fabrice Van de Velde, Mathias Gabriël and Lieselot Gabriël are the ones leading this family business from Zwijnaarde.

"Construction materials are rooted in our genes, laughs Charlotte Van de Velde. At Van de Velde you're at the right address for construction materials such as concrete, stabilized sand, bricks, plaster boards, isolation, pvc, ornamental gravel, floot tiles, clincker bricks, construction waste bags, tailored concrete elements, fences, ... You can also count on Bouwmaterialen Van de Velde for any ground and crane works.


Zoektocht naar een nieuw systeem  


Bouwmaterialen Van de Velde & Zonen gebruikte reeds meer dan 20 jaar een semi op maat geleverde toepassing die de verkopen en de facturatie beheerde. Hoewel de toepassing erg stabiel was, bleek toch dat de technologie het niet toeliet om aan de wensen van de moderne klant tegemoet te komen. Zo was het omslachtig om een verkoopbon of een offerte te mailen.

Het was vaak onmogelijk om bepaalde informatie in Excel te verkrijgen. Net daarom ging Van de Velde op zoek naar een nieuw systeem. Een aantal mogelijke leveranciers, waaronder Accomodata, werden gecontacteerd. 

Thedemo of the Odoo platform immediately captured the imagination. The Odoo solution would make it possible to host the application by an external party. This instantly created an extra advantage: no more need to (re)invest in an expensive server. Accomodata's approach, their references and the nearness of their offices in Deinze andRonse were decisive to win Van de Velde over.

    "On July 1st we successfully went live with Odoo Enterprise! The change was rather effortless. All employees were quicky up to speed with this new working method which would certainly bring us a lot of time saving and efficiency."


Odoo Enterprise bij Bouwmaterialen Van de Velde:

CRM - (Balie)verkoop - Facturatie - Boekhouding - Rapportering

 De Odoo-toepassing bij Van de Velde wordt gehost en draait op een beveiligde virtuele private server in de Cloud. Overal waar Van de Velde op het internet kan, kan er met Odoo gewerkt worden. Concreet werkt Odoo met 2 werkposten aan de balie en op 3 pc's in de burelen. Ook in het magazijn of in de vrachtwagen kan er met een tablet of smartphone via het mobiele netwerk in Odoo ingelogd worden.

Orders, balieverkopen en leveringsbonnen worden vooral aan de balie opgemaakt. "Handig is dat je makkelijk de documenten kan mailen en ook de communicatie met betrekking tot een offerte in Odoo kan opvolgen. We hebben in één muisklik een zicht op de hoeveelheidsprijzen van een artikel en dit voor de verschillende prijslijsten die we hanteren."

"De eigenlijke orderafhandeling gebeurt in het magazijn. De facturatie wordt dan weer in de burelen uitgevoerd. Het facturatieproces verloopt heel wat sneller dan vroeger. Periodiek selecteren we de te factureren bonnen per klant per werf en de verzamelfacturatie verloopt automatisch.

"Before the Odoo era, we physically went to our accountant with all of our purchase and sales invoices. Thanks to the integration possibilities in Odoo, we execute several basic accounting actions ourselves, like posting purchase and sales invoices and the registration of finances (throughout CODA-files). At the end of a certain period, our accountant logs in to our Odoo environment to do the VTA declaration and monthly closing directly in our system. Again, a major time saver."

"Our priorities for the future are already determined. We want to build out the delivery planning and we"re thinking about introducing a client portal where clients can log in and follow up all historical data like quotations, orders, invoices. Therefore we count on the expertise of Accomodata", Charlotte adds.

"Op het einde van een periode  logt de boekhouder in in Odoo en doet de BTW-aangifte en de maandafsluiting rechtstreeks in ons systeem. Opnieuw heel wat tijdswinst!"

Facts & figures

Bedrijf: Bouwmaterialen Van de Velde & Zonen
Sector: Bouwstoffen distributie
Odoo Enterprise - Gehost bij Accomodata

Algemene kenmerken

CR+/- 2500 artikelen
Go Live: 01/07/2017

Apps

CRM
Website
eBusiness
Bulk-mailing
stock
events
(Balie)verkoop
Facturatie
Boekhouding
Rapportering